Kurkistus käyttäytymisen taakse - mentalisaatio perheen arjen tukena / Aamukahvit ja asiaa -oivalluksia ja tukea perheen arkeen

Aika: 5.5.2021 klo 10:00 - 11:15
Paikka: Perheentalon Tupa, Rantakatu 15

Mannerheimin lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piiri

5.5.2021 Kurkistus käyttäytymisen taakse – mentalisaatio perheen arjen tukena

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piiri ry on kansalaisjärjestö, joka edistää toimialueellaan lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia. Toiminnan lähtökohtana ovat perheiden tarpeet: lapsiperheiden arki, sen haasteet ja ilon aiheet. MLL:n Järvi-Suomen piiri tarjoaa apua ja tukea perheiden arkeen, mm. perhekummi-, kaveri- ja ystäväksi maahanmuuttaja äidille toimintaa sekä tilapäistä lastenhoitoapua. Piirin alueen paikallisyhdistykset järjestävät perheille mm. tapahtumia ja retkiä sekä ylläpitävät perhekahviloita.

Aamukahveilla 5.5. keskustellaan mentalisaatiosta, jolla tarkoitetaan kykyä pohtia, mitä toisen ihmisen näkyvän käyttäytymisen takana voi piillä. Vaihdetaan ajatuksia siitä, kuinka arjessa voisi paremmin ymmärtää lapsen käyttäytymistä ja mitä sen takana on ja kuinka heittäytyä lapsen taajuudelle. Löydetään oivalluksia yhdessä, kuinka pienillä teoilla voidaan saada suuria muutoksia aikaan!

Lisätietoja:

Ira Leo, perhekeskustoiminnan koordinaattori, p. 0400 190 458